Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. június 1., hétfő

VKF XXV Krumplis egytálételek



A legtöbb pályamű az egytálétel kategóriában érkezett. Talán azért, mert a többség a téma miatt a főszerepet a krumplinak szánta.



Anna eszik, és persze főz is, és gyakran krumpli a főszereplő nála, így ezt a bejegyzését is egytálételnek szánta. Remélem :-) csalános krumplit sütött, és tejföllel ette, mi mással ette volna.....



Anya, aki nagycsaládban főz ételeket megfordított lepényt sütött, amiben alul van a hús, és fölötte a krumpli. Ínyenceknek a kettő közé alma is kerül.




Ági bejegyzését, az olajban sült krumplit mártogatóssal, és a sütőben sült újkrumplit nem tudtam besorolni. Lehet főétel, de lehet köret is. Ide tettem, kedves krumpli ne sértődj meg :-)







BeckZsú tepsis burgonyájába gombát, csirkét és még mást is tett. Az egész nagyon biztatóan néz ki :-)




Bettyó szép, új blogjára töltött krumplit tett fel, van benne gomba, kukorica, padlizsán, újhagyma, petrezselyem, csupa finomság, nyilván együtt is remek volt. Üdv a csapatban Bettyó.



Dulmina egytálétele a tepsis újkrumpli gombával, ami nemcsak finom, de készítése közben kézápolásra is alkalmas :-)




"Újkrumpliból paprikás" - sóhajtott elégedetten a kis pityóka, "ez lettem hát, tejfölös, petrezselyemzöldes krumplipaprikás. Jó érzés. Remélem finom vagyok." Garffyka azonban még mindig nem dőlt elégedetten hátra. Ez a hatodik krumplis étele, de ígért még egyet.


Gabojsza nagylányának eszébe jutott a tavaly nyáron ipari mennyiségekben fogyasztott tortilla de patata, amit meg is csinált neki, echte spanyol recept alapján. Lehet, hogy nem lett olyan ízű, mint amilyet ott evett, bár stílusosan, spanyol olivaolajban sütötte a krumplit, de szerintem biztos finom volt.


Gmx friss tavaszi egytálétele -újkrumpli zöldben- az éppen otthon fellelhető hozzávalókból készült. A leírás és a képek alapján nagyon jól sikerült.





Karulino muszakát készített, remek fázisfotókkal küldte el nekem. Van már blogja, de még csak készülődik arra, hogy nyilvánossá tegye. Remélem hamarosan betekintést enged nekünk a konyhájába.





Lilahangya a szezon két ászát, az újkrumplit és a spárgát házasította a kakukkfüves parázskrumplis baconben sült spárgás ételében.



Csőben sült rakottkrumplija darálthússal és cukkinivel igazi különlegesség.





Lúdanyó svéd szardellás krumplisételének neve: Jansson megkísértése. Jansson úr éppen böjtölt, amikor találkozott ezzel az étellel és nem bírt neki ellenállni :) Ezt én se csodálom.



Makka kicsit korábban tette fel a posztját, de fokhagymás, tejfölös újkrumpliját nokedlivel, ami egy igazi nyári étel, kár lett volna kihagyni.




Mamma krumplis egytálételének már a neve is elbűvölt: Trenette genovai módra - pestoval, burgonyával és zöldbabbal (Trenette al pesto con fagiolini verdi e patate) Nemkülönben a recept és a kép.



Mamma az Orient Expressen Fűszeres kashmíri burgonyát (Aloo Dum) készített, ami szerinte jó belépő arra, hogy bárkit elvarázsoljon az indiai konyha, hisz szinte bármelyik kezdő indiai szakácskönyvben megtalálható.Most nem kell ehhez szakácskönyveket böngészni, itt a recept.


Mindennapi Manna krumpliasszonykákat bolondított a konyhájában. Remélem az asszonykák nem bolondítják meg a családot :-)





Napmátka erről a VKF-ről szerencsére nem maradt le. Krumplis hallepényét hideg kapros-citromos joghurttal tálalta.







Renáta tésztaételében nem főszereplő a krumpli, de benne van, és nélküle nem lenne igazi.





Ottis egyszerű, de nagyszerű vacsorát főzött újkrumpliból, amit baconos pizsamába öltöztetett és sajttal szórt meg.







Saját levében Láng György "Klasszikus magyar konyha" című könyvében találta a Liptói burgonya elnevezésű ételt, ami szerinte "egyszerű egytálételnek tűnik, de köretnek is kiváló. Az elfogyasztása után néhány órával pedig már abban is biztos volt, hogy sörkorcsolyának is elsőrangú..." Ezt el kell hinnünk, mert amit Sl nem tud a sörkorcsolyáról, azt nem is érdemes tudni.



Snöcy virslivel töltött krumplija olyan, mint egy hot dog. Érdemes kipróbálni.




Teknőslevesék sok kihagyás után egy igazán ínycsiklandozó vega  almás rakottkrumplival jelentkeztek.




The Chef Viki a forró, fűszeres bolgár muszakát jéghideg kefirrel tálalta. Ezt ki kell próbálni.






Vica alias KiVi a krumplis buci után, valami konkrétabban krumplisat is akat készíten. A sajtkrémes burgonyatortával ez sikerült is.







Wise Lady a legnépszerűbb magyar krumpliétellel, a paprikáskrumplival nevezett. Egyet kell értenem vele, újkrumpliból felséges étel.




Zsuzsi, aki főz bemelegítésként görög rakottkrumplit készített, ami a muszaka padlizsán nélküli változata. Nekem a muszaka a padlizsánról szól, így lehet, hogy feltalálta a muszaka nélküli muszakát? :-)



Zsú, akinek blogja Zsús is, konyhás is, elhatározta, hogy ezentúl szezonális és helyi finomságok lesznek a középpontban. Ebbe a szezonális vonalba szerencsére beleillett a VKF témája, ugyanis megérkezett az újkrumpli szezon. Így aztán zöldfűszeres pirított újkrumplit csinált pirított sonkával. Azt nem tudom, hogy a sonka szezonja is itt van-e :-)




Én vitorlásflottát készítettem, amit az unokám nagy lelkesedéssel pusztított el.

9 megjegyzés:

Belly 2009. június 2. 0:17  

Szia!

Én nem látom magam sehol:-(

Belly 2009. június 2. 0:19  

Közben rájöttem,hogy én nem is egytálételt készítettem.Bocsi:-D{megyek a fodrászhoz:-D}

Cukroskata 2009. június 2. 0:20  

Én is ezt akartam írni neked, majd a sós sütik között :-)

trinity 2009. június 2. 1:22  

Kata, de gyors vagy...Máris értékelsz-nem semmi:))
Sok dolgod lesz, hihetetlen sokan főztek-kitartást!!!!

BeckZsu 2009. június 2. 7:33  

Ez tényleg jó gyors és kedves :) És már így első ránézésre is nagyon érdekes. Majd alaposabban bele kell mélyedni.
Vajon mennyi az összes pályamű?

Chef Viki 2009. június 2. 9:25  

Kata, jól nyomod! Már összefoglaló! Pedig rengeteg pályamű érkezett!!!

Élvezet lesz belőle csemegézni :-))) Köszönjük!

Mindennapi Manna 2009. június 2. 14:16  

Te jó ég! Ezt a sebességet! Köszönöm, jó volt olvasni:)

Cukroskata 2009. június 2. 15:18  

Köszönöm szépen, BeckZsu, még nem számoltam ki, 70 körül van, majd megírom :-)

Bettyó és Maya 2009. június 2. 21:16  

Ezt nevezem gyorsaságnak:-)
Köszönöm az öszefoglalót és a kedves fogadtatást:-)
Bettyó

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP